Hong Kong adventure - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Merel Dijk - WaarBenJij.nu Hong Kong adventure - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Merel Dijk - WaarBenJij.nu

Hong Kong adventure

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Zo de eerste dag Hong Kong zit er alweer bijna op. De vlucht met Aeroflot ging redelijk. Beetje jammer dat door vertraging ik het vliegtuig in Moskou wel heb gehaald, maar mijn bagage niet. Gelukkig had ik het hoog nodige bij me, en heb ik alleen tandpasta en een onderbroek hoeven kopen. Morgen wordt als het goed is mijn koffer gebracht naar het appartement. Wat overigens erg leuk is! Ik heb een piepklein kamertje, met een stapelbed en een kast en uitzicht over een deel van de skyline van Hong Kong. Ik mag dus absoluut niet klagen.

Na dat ik een tijdje bij de bagage belt tevergeefs op mijn bagage heb gewacht, en ik maar eens ben gaan uitzoeken maar mijn bagage nou bleef, kwam Celia, een van de medewerkers van Simple Symbol mij ophalen op Kowloon Station. Helemaal goed geregeld, helaas geen bordje met mijn naam erop, maar ach. Celia heeft mij naar het appartement gebracht en is zo lief geweest om met mij wat boodschapjes te doen. Daarna nog even snel alles op mn kamer gezet en toen was het tijd om de baas te gaan ontmoeten. Benny is de baas bij Simple Symbol, maar eigenlijk heeft Amy daar de touwtjes in handen ;) We hebben eerst nog met z'n allen geluncht, waar ze mij vertelden dat het vandaag dubbel valentijnsdag is, Chinese Valentijnsdag en Westerse valentijnsdag. Dit gebeurt maar een keer in de 19 jaar, wel speciaal dus dat ik dat nog even heb mogen meemaken ;)) (heb dubbel aan je gedacht Daaf ;)). Daarna had ik een gesprek met Lawrence, de CFO. Ik ga de eerste drie maanden bij een partner van Simple Symbol werken, genaamd Carromco. Zij handelen dartboads, voetbaltafels en dat soort sport gerelateerde artikelen. Het is een Duits bedrijf van origine, wat voor mij om te beginnen makkelijker zal zijn vanwege de engelse voertaal binnen het bedrijf. Ik mag meteen maandag beginnen met het analyseren van de interne processen en kijken die processen efficiënter kunnen. Ook mag ik mee naar China, naar beurzen etc. Echt ontzettend gaaf! Heb helemaal zin in maandag om te beginnen.

Verder ben ik al even met mezelf opstap geweest hier in de buurt. Het is echt een hele andere wereld, andere geluiden, andere geuren, hele andere mensen. Maar het is van wat ik er tot nu toe van heb mogen mee maken wel een mooie en veilige stad en de mensen zijn ontzettend behulpzaam. (Wel even wat anders dan die starre Russen uit het vliegtuig).

Nu ga ik zo maar eens lekker wat eten maken, een beetje van de skyline genieten en maar vroeg mn bedje in. Ik ben gesloopt van de reis en alle nieuwe indrukken.

X vanuit Hong Kong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong adventure

Stage in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Eerste maand alweer voorbij

23 Februari 2014

Eerste weekje

14 Februari 2014

Hong Kong adventure
Merel

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 1549

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Hong Kong adventure

Landen bezocht: