Eerste weekje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Merel Dijk - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Merel Dijk - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Er is alweer een week voorbij! Wat gaat de tijd snel! Heb een super eerste week gehad hier in Hong Kong. Het eerste weekend ben ik meteen op zaterdag door een collega van Simple Symbol meegenomen naar de Peak, met een spectaculair uitzicht over de stad. Helaas was het wel een beetje bewolkt, maar dat mocht de pret niet drukken. Zaterdag avond ben ik door Marissa meegenomen om ergens op Hong Kong Island wat te gaan eten. Daarna hebben we nog een drankje gedaan in Lan Kwai Fong, een buurt waar veel buitenlanders (westerse mensen) komen om wat te drinken of te eten met vrienden. Erg leuke buurt. Zondag heb ik met Arend, Marissa en Toby de zoon van Arend gebruncht. Zij hebben mij hartelijk verwelkomt in Hong Kong en ervoor gezorgd dat ik een super eerste weekend had.

Maandag ben ik begonnen met werken bij Carromco, waar ik twee Duitse bazen heb. Allebei ontzettend aardig. Ze hebben me meegenomen voor de lunch, zodat ik hier in de buurt wat tentjes leer kennen. We kwamen ergens in een klein steegje achteraf… Ik dacht echt waar zijn we nu dan weer beland, maar na nog een steegje in te lopen, kwamen we in een smal straatje met aan beide kanten allemaal kleine, voornamelijk Chinese, restaurantjes. Echt geweldig dat zoiets zo verscholen zit achter de hoge kantoor panden!

Woensdag ben ik met Marissa naar Happy Valley gegaan. Happy Valley is de racecourse in Hong Kong, waar elke woensdag avond flink gewed wordt op de paarden. Het is echt een spektakel. Allemaal Chinese oude mannetjes die met hun krantjes alles bij houden van elke race en elke kans dat een paard wint uitrekenen. Heel fascinerend!

Donderdag hebben twee collegas en mijn huisgenote mij meegenomen naar de Ladies Market, heel veel nep!!! Maar leuk om een keer te zien. Daarna zijn we naar de haven gegaan op Kowloon, Tsim Sha Tsui. Heel mooi om de skyline van Hong Kong Island te zien 's avonds als het donker is.

Vrijdag avond heeft Rainier, mijn baas me mee opstap genomen door de buurt. Hij woont ook vlakbij het kantoor, en heeft me het een en ander laten zien. Ik was zelf ook al een beetje op stap geweest, maar ik heb toch weer super mooie plekken gezien. Ze hebben zelfs in een wijk hier heel dichtbij een boot nagebouwd van beton, met daarin een shoppingcentre. Bizar! Ook heeft hij me de Hung Hom Promenade laten zien. Hier kan je heerlijk langs het water hardlopen of gewoon lopen, helemaal tot aan Tsim Sha Tsui, waar de star ferry vertrekt naar Hong Kong Island.

Dit is dan ook wat ik zaterdag heb gedaan, lekker over de promenade gelopen. Rond een uurtje of 7 had ik een feestje op HK Island en ben ik dus eerst lekker met mezelf een beetje rond gaan wandelen. Daarna de oversteek gemaakt met de star ferry. Super! Je ziet weer een hele andere kant van de stad. En daarbij komt dat je voor 34 eurocent binnen 10 minuten aan de overzijde staat. Geweldig!
Het feestje was ook erg leuk! Veel nieuwe mensen leren kennen, veel Duitsers! Mijn eerste feestje in Hong Kong is dus een feit!

Vandaag, zondag, ben ik weer met Arend, Marissa, haar vader, Toby en nog een aantal anderen gaan brunchen. Dim sim wel te verstaan. Geweldig in een grote restaurant aan de water kant van HK Island. Allemaal Chinese families die op zondag tijd maken voor elkaar. Super leuk! Daarna ben ik met de starferry weer naar Kowloon gegaan en ben ik weer heerlijk over de promenade weer naar huis gelopen. Het was super mooi weer, dus onderweg nog even lekker een half uurtje in de zon gezeten op een bankje. Met zo'n super uitzicht en een lekker zonnetje, wat wil je nog meer?
Toen ik terugkwam ging mijn huisgenootje net weg om te shoppen, ze vroeg of ik mee ging, dus waarom niet. We hebben een aantal uur door Mong Kok geslenterd en hebben daarna bij de Thai op de hoek nog even lekker gegeten. En nu zit ik weer op mijn kamertje dit hele verhaal te typen.

Hong Kong is een geweldige stad, een stad die ik elke dag meer en meer ga waarderen! Ik vind het super hier en ga een absolute top tijd tegemoet!

Nu ga ik weer heerlijk met de voetjes omhoog een serietje kijken, morgen begint de werkweek weer dus moeten we weer op tijd op!

X vanuit een zonnig Hong Kong

Ci di gin!

  • 24 Februari 2014 - 19:28

    Arjan:

    lieve merel, mooie berichten allemaal zeg.
    eigenlijk zou je hele leven zo'n soort stage moeten zijn....
    succes daar en geniet er van!
    xx
    arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong adventure

Stage in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Eerste maand alweer voorbij

23 Februari 2014

Eerste weekje

14 Februari 2014

Hong Kong adventure
Merel

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 1547

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Hong Kong adventure

Landen bezocht: